Elron avalikustas uued graafikud, Narva ja Tartu liin saab ühe rongipaari juurde

0103_IMG_1761-800x364

Eestis kohalikku rongiliiklust korraldav Elron avalikustas väljumisgraafikud, mis hakkavad kehtima alates 13. detsembrist. Nagu Kuulutaja juba hilissuvel kirjutas, lisandub üks rongipaar nii Tallinna-Narva kui ka Tallinna-Tartu (kiir)liinile.

Aivar Ojaperv

Kui Elroni esindajad septembri lõpus Lääne-Viru maavalitsuses omi plaane tutvustamas käisid, oli neil kindel soov lisada üks rong nii Tallinna-Tartu kui ka Tallinna-Narva liinile, kuid tolleks hetkeks koostatud graafikuid palus ettevõtte müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo veel absoluutse tõena mitte võtta.

Tapalt saab Tallinnasse iga kell

Praeguseks on uued sõiduplaanid aga Elroni kodulehel avalikustatud. Alates 13. detsembrist on käigus kolm rongi liinil Tallinn-Narva (varem kaks) ja üks Tallinna-Rakvere liinil. Rakverlasi rõõmustab enim ehk asjaolu, et lisandunud on hilisõhtused väljumised mõlemal suunal.

Tallinn-Narva rong hakkab Tallinnast väljuma kell 8.51, 16.11 ja 18.32; Tallinn-Rakvere kell 21.25. Rakverest hakkab Tallinnasse saama kell 6.15, 8.29, 14.29 ja 20.34.

Tallinna-Tartu liinile lisab Elron ühe kiirrongi, mida nüüd uues sõiduplaanis on mõlemas suunas viis. Sõitmist jätkavad ka n-ö aeglased rongid.

Vastavalt kolm ja kaks Tallinna-Tartu kiirrongi on Tartus seotud Valga ja Koidula liinil jätkavate rongidega. Valka edasi sõitmiseks ei pea isegi ümber istuma, sest lühikese peatuse järel jätkab teekonda sama koosseis; kahest Koidula rongist sõidab Tallinnast otse sihtpunkti üks, teisele saamiseks tuleb Tartus ümber istuda.

Eriti heaks muutub rongiühendus pealinnaga Tapal: uue sõiduplaani kohaselt saab Tapalt Tallinnasse ja tagasi koguni 13 korda ööpäevas. Hommikusel ja õhtusel tipptunnil läheb rong iga tunni järel või veel sagedamini, paus liikluses on umbes kella 11-13.30 vahel. Isegi nõukogude ajal, mil rong oli riiklikult tähtis liiklusvahend, ei olnud Tapalt Tallinnasse nii palju väljumisi.

Muudatusi ja täiendusi on ka teistel Elroni liinidel, täpsemalt saab tutvuda nende kodulehel elron.ee.

„Uue sõiduplaaniga kasvab Elroni pakutava veoteenuse maht umbes 6,5 protsenti,“ ütles Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.

Septembris maavalitsuses tulevikuplaane tutvustades mainisid Elroni esindajad, et pikemas perspektiivis soovivad nad ronge Tartu ja Narva suunale veelgi lisada, kuid olemasoleva rongipargiga (18 koosseisu Tallinna lähistel elektrivõrguga liinidel ja 22 ülejäänud liinidel) pole see võimalik. Nii Tartu kui Narva liini jaoks soovib Elron juurde osta paar kõrgema mugavusastmega rongi, kuid otsus sõltub rahastajast ehk riigist.

Elektriraudtee Rakverre ei tule

Veel mainis Kongo toona, et vahepeal just kui tõsiseks teemaks kerkinud elektriraudtee pikendamine Rakvereni tuleks lugeda utoopia valdkonda. Elektrifitseeritud raudteevõrku kohalikel liinidel ehituse kalliduse tõttu ei pikendata, küll aga võib lähitulevikus tõeks saada hübriidrongide kasutuselevõtt, mis sõidaksid Tallinnast Aegviiduni elektritoitel ja edasi diiselmootori jõul.