Marge Tava: turul kauplemine õpetab ettevõtlikkust

buduaar

Möödunud laupäeval rivistus Rakvere Põhjakeskuses üles enam kui sada müüjat, keda käis väisamas 12 000 külastajat – toimus teistkordne Buduaari turg Lääne-Virumaal.

 

Katrin Kivi

 

Naisteajakiri Buduaar on 12 000se tiraažiga väljaanne, mis sai alguse samanimelisest veebikeskkonnast. Kõnealuse netilehekülje üheks populaarsemaks alateemaks oli ja on tänase päevani foorum, mille kaudu muuhulgas ka ostetakse-müüakse kasutatud asju. Buduaari turg on aga hoopis omapärane nähtus: virtuaalmaailmast koliti tagasi reaalellu.

Kas Buduaari turg on üleslöödud ja veidi rumalate blondiinide kogunemispaik? Koht, kus on tähtis vaid väline sära?

„Kõik on taju küsimus,“ kommenteeris Buduaari looja Marge Tava. „Oleme roosa vahuga taotluslikult liialdanud, sest masendavat ja halli on meie elus liiga palju.“

„Tegelikkuses on nii, et kui kellegi poole näpuga näitad, suunad kolm sõrme automaatselt enda peale. Inimesi on igasuguseid. Kunagi ei tea, miks keegi on selline, nagu ta on, või miks keegi oma asju turule müüma tuleb. Kindel on aga see, et siia on tulnud müüma vaid tegusad ja ettevõtlikud naised – see väärib lugupidamist, mitte näpuga näitamist.“

 

Missioon

Marge Tava rääkis, et kõiki tema tegemisi kannustab missioon naisi finantsiliselt harida. “Olen ülikoolis lõpetanud majandusteaduskonna, aga pean tunnistama, et seal ei õpetatud oma elu juhtima ja finantsvabadust saavutama. Olen oma vaba ja voolava suhte rahaga aja jooksul loonud. Raha on nii elementaarne asi, et kõik inimesed peaksid sellest palju rohkem teadma. Raha peab vabamalt ringlema ja selles osas täidab Buduaari turg oma missiooni – õpetab naisi majanduslikumalt mõtlema,“ jätkas ta.

„Soovitan naistel mitte viriseda,“ lausus ta. „Tuleb mõelda, mida elult soovid. Sa ei saa jõuda eesmärgini, kui ei tea, kuhu jõuda tahad. Ka tuleks välja rookida sõpruskonnast need, kes sinu eesmärki ei toeta. Suhtle inspireerivate inimestega. Ka mentor pole paha mõte. Minul näiteks on mentor. Kui ma ei leia probleemile kohe head lahendust, siis istun temaga maha ja arutame asjad läbi. Ise ei pruugi kõiki võimalusi näha ja siis on hea, kui keegi aitab.“

„Tuleb olla nutikas,“ jätkas Tava. „Näiteks riided, mida sa ei kasuta, müü maha! Pane kuulutus internetti või tule müü Buduaari turul. Samuti võid korralda sõbrannadega väikese koosviibimise, kus kohvi ja koogi kõrval saate pakkuda riideid, mida ise ei vaja. Ka maksuametit ei pea kartma. Oma isiklikke asju võib müüa, uue kauba müümisega on lood muidugi teised. Lisaks sellele, et kappi tekib lisaruumi ja rahakotti raha, õpetab selline elustiil rõivaid ka paremini hoidma. Ei viska hoolimatult riideid pesumasinasse, mõtled, kuidas paremini hoida, et turuväärtus oleks kõrgem.“

Ka kulud soovitab ettevõtja hoolega üle vaadata, sest kuude ja aastate peale koguneb palju selliseid kulusummasid, mis oleksid võinud olla olemata. „Kulude optimeerimine on väga tähtis, eriti püsikulud. Näiteks mobiilipakett – kui see on aastaid muutumatu olnud, siis tasub uurida, kas ikka maksate turuhinda või on vahepeal palju soodsamaid lahendusi tulnud. Kindlasti tasub õppida kauplema! Ma tean, see pole eestlastele omane, aga küsija suu pihta ei lööda. Kasvõi siinsamas Buduaari turul: hind ei ole ju kivisse raiutud – kui ise ei küsi, siis kohe kindlasti paremat hinda ei saa.“

 

Buduaar on elustiil

„Buduaar ja kõik sellega kaasnev on välja kasvanud 12 aasta tagusest veebikeskkonnast, mille toona algatasid hoopis ühed poisid,“ selgitas Marge Tava. „Mina investeerisin sellesse ettevõtmisesse kümme aastat tagasi. Esimene paberajakiri ilmus 9 aastat tagasi. Buduaari veebikeskkonnas muutus foorum väga populaarseks, meil oli tol ajal 400 000 ostu-müügikuulutust. Tuligi mõte, et kutsume  ka päriselt kokku need inimesed, kes osta ja müüa soovivad. Tänaseks oleme sündmust korraldanud üle terve Eesti juba kuuendat aastat.“

„Buduaar on elustiili ajakiri,“ jätkas ta. „Õige pea tulevad meil suuremad muudatused. Nagu naistele omane, teeme ka Buduaarile korraliku haircut´i (juukselõikus inglise keeles; siin mõeldud muutust – toim. ). Tuleb uus logo, uus, lihtne ja puhas uudisteleht, oleme üle vaadanud oma ajakirja sisu ja seda pisut muutnud ning kaasanud Eesti oma ala tipptegijad. Lugemist on tulevikus rohkem, lisaks ilu- ja moeteemadele õpetame enam naistele ka elementaarset finantstarkust, jagame lugejaga inspireerivaid edulugusid ning käsitleme muid selliseid teemasid, mis aitavad elust rohkem rõõmu tunda.“

Lisaks 12 000se trükiarvuga Buduaarile annab firma välja teismelistele suunatud ajakirja Buduaar Teen ja toiduajakirja Jamie, mille võtmesõnaks on tervislikkus ja maitsvad toidud. Buduaar opereerib internetis ka suurimat turgu b-turg.ee, kus on üle 600 000 kuulutuse ja enam kui 150 000 kasutajat.

 

BUDUAARITAR

Rääkides Buduaari lugejatest mainib Marge Tava väljendit „buduaaritar“. Kes on „buduaaritar“, kas tema ise?

„Mind võib nimetada välja kasvanud buduaaritariks,“ naeris ta. „ Mina olen lihtsalt buduaaritaride abiline, kes loob neile võimalused olla buduaaritar.  Üldiselt pean ma buduaaritari all silmas aktiivset Buduaari lugejat ja veebkeskkonna ning foorumi kasutajat, kes lööb kaasa oma kommentaaridega foorumi või uudistelehe aruteludes.“

Tava kinnitusel on budaaritare umbes 10 000, kes elavad täiesti oma elu ja ei ole kuidagi Buduaari kollektiiviga seotud. „Igal ühel omad jutud: kes räägib kaasa iluteemadel, keda huvitavad rohkem pere- ja suhteprobleemid, osad neist aitavad ka meie keskkonnas korda luua ning meil kehtib ka selline tore süsteem, et iga kommentaari ja postituse eest saavad buduaaritarid punkte, mille eest saab endale erinevaid auhindu võtta.  Buduaaritaride elu on aktiivne ka väljaspool meie poolt pakutud mõõtmeid-  nad korraldavad suuremaid ja väiksemaid koosviibimisi, mis pole Buduaari meeskonnaga kuidagi seotud. Buduaaritarid elavad täiesti iseseisvat elu ja mul on väga hea meel, et Eestis on palju naisi, kes just tänu meie foorumile on leidnud endale mõttekaaslasi ja uusi sõbrannasid, kellega koos sportima minna või kellega üheaegselt lapseootust nautida.“
Marge Tava enda ja laste kaupa müümas. Foto: Martin Lätt