Rakveres tehakse tänavaremonti ka sel suvel

ristmik

Kuigi tänavune Rakvere linnaeelarve ei näinud ette vahendeid teede-tänavate suuremaks remondiks, õnnestus selleks siiski täiendavaid vahendeid leida ja nõnda on kavas uuendada Jakobsoni tänava torustikke, teekatet, valgustust ja kõnniteed. Samuti remonditakse jupike Arkna teed ning rajatakse tänav Paemurru tööstusalale.

Aivar Ojaperv

„Jakobsoni tänava ehitushange on käsil, loodame, et saame plaanitud tööd selle aastanumbri sees ära teha,“ lausus abilinnapea Rainer Miltop. Plaanis on, nagu juba mainitud, uuendada torustikku ja tänavakatet, rajada Aqva ning Virma pubi poolsesse külge kõnnitee ning paigaldada ka uus tänavavalgustus. Tühjale krundile, mida talvel kasutati lume ladustamiseks, tuleb esialgu ilmselt haljasala. „See on linna krunt ja lume ladustamiseks ei kasuta me seda enam kindlasti,“ täpsustas Miltop. „Tulevikus saab sinna midagi ehitada, kuid esialgu jääb ilmselt haljasalaks.“

Samal ajal on käsil remont Arkna teel, kuhu tuleb ka uus kõnnitee ning tänavavalgustus ja plaanis on rajada uus tänavajupp Paemurru tööstusalale. Kust selleks raha saadi, kui on teada, et linna tänavune eelarve nimetatud kulutusi ette ei näinud?

„Jakobsoni tänava remondiks õnnestus saada ka riigi raha, kuigi linna eelarvest panustame muidugi ka,“ vastas Miltop. „Vabad vahendid tekkisid tänu sellele, et mõned hanked osutusid odavamaks, kui esialgu konservatiivselt planeerisime. Eks põhjus on selles, et Euroopa abiraha järgmine voor pole veel avatud ja ehitusfirmadel pole tänavu suvel eriti tööd – see tõi hinnad alla.“

Avatud Soolikaoja jääb ära

Mõned head aastad tagasi olid Rakvere Jakobsoni tänavaga aga palju suuremad plaanid, kui nüüd ellu viiakse. Nimelt olid olemas juba planeeringud-projektid, mille elluviimisel oleks (taas)avatud torudesse peidetud Soolikaoja Aqvast Virma pubini, võib-olla veel kaugemalegi. Ojakene pidanuks voolama hakkama seal, kuhu nüüd ehitatakse Jakobsoni tänava läänepoolne kõnnitee.

„Tänastes oludes tuleb teha seda, mis mõistlik ja optimaalne,“ tõdes Rainer Miltop. „Soolikaoja avamise kohta on algusest peale olnud kahetisi mõtteid – kas see oleks ikka mõistlik või mitte. Jah, teatud projektidki on juba olemas, aga täna meil nende elluviimiseks valmidust ei ole. Mis ei tähenda, et kunagi tulevikus ei võiks seda teha.“

Rõhk kergliiklusteedele

Linna liikluskomisjon on siin-seal lasknud Rakvere ristmikele paigaldada nähtavust parandavaid peegleid ning linnapilti on ilmunud ka mõned uued liiklusmärgid, mis on varasemast nähtavamate kohtade peal. „Linna liiklusskeemi arendamine käib järk-järgult, me ei taha teha tormakaid otsuseid,“ märkis Miltop.

Üheks prioriteediks on jätkuvalt uute kergliiklusteede rajamine. „On olnud arutlusel, kas mitte joonida mõnele tänavale n-ö jalgrattarada, kuid see pole vist siiski otstarbekas,“ märkis Miltop. „Uued kergliiklusteed tahame rajade eeskätt Sõmeru ja Haljala suunale, samuti ühendada Vinni-Pajusti poole suunduvad teed kesklinnaga. Poleks ju paha, kui talvel saab otse kesklinnas suusad alla panna ja siis linna ümbruse kergliiklusteedele minna.“