Viru Õlu kinkis abivajajatele 750 liitrit mahla

dsc_0873

Viru Õlu soovis jõulude eel anda meie maakonnas abivajavatele inimestele 750 liitrit Pure mahla ning maavanema Marko Tormi abiga jõudis heatahtlik kingitus Rakvere Karmeli koguduseni, kes mahlade jagamisega tegelema hakkab.

Liisi Kanna

Viru Õlu ASi turundusassistent Kaire Umalas rääkis, et neil oli soov aidata, kuid ei teatud täpselt, kes abi vajavad. Seepärast pöörduti maavanema Marko Tormi poole. „Tegutsemine oli väga kiire, paari nädalaga said asjad aetud,“ ütles Umalas pärast mahlade üle andmist.

Maavanem Marko Torm nentis, et esimesena võeti ühendust varasemate partneritega. „Oleme Rakvere Karmeli koguduse, Sõbralt Sõbrale kaupluse ja Rakvere Kolmainu kogudusega mitmeid projekte koos teinud. Nende suhtes on kindlus ja esimene e-mail sel teemal läks neile,“ nentis Torm.

Mahlade jagamist eest vedama nõustuti Karmeli koguduse pastori Gunnar Kotieseni sõnul kohe rõõmuga. „Meil on mitu projekti käsil ja mahlad annavad plaanidele head lisaväärtust juurde.“

Mahlad lisatakse kingikottidesse, kus muudki head-paremat sees – kellele kringlid, kellele kinkekaardid. „Kogu 750 liitriga ei tegele üksnes meie kogudus, vaid meil on mitmed koostööpartnerid üle Lääne-Virumaa,“ selgitas Kotiesen.

Tublid ettevõtted

Torm rääkis, et üldiselt on ta heategevuse valdkonnaga maakonnas rahul. „Tublisid koostööpartnereid on mitmeid. Häid ettevõtteid nii era- kui avalikus sektoris leidub oluliselt rohkem, kui pinnale tuleb. Paljud panevad õla alla, ja mitte ainult jõulukuul,“ rõõmustas maavanem. Ta lisas, et tegelikult on selles osas aktiivsed inimesed olemas igas omavalitsuses. „Meie omalt poolt püüame olla eeskujuks ning tuua häid näiteid esile.“

Kaire Umalas leidis, et andmine tekitab ka endale hea tunde ja võimaluse korral tasub ettevõtetel seda teha. Tema sõnul võiks kaaluda, kas panustada suur raha turundusse või aidata sellega hoopis abivajajaid. „Kuna me ei ole Pure mahlale väga suurt kampaaniat teinud, siis mõtlesime seekord natuke teistmoodi läheneda  – mitte teha suurt reklaamikampaaniat, vaid anda mahlu,“ selgitas turundusassistent.

Niisiis annetati heategevuseks üsna uut toodet. Ettevõtte esindajate sõnul võib Pure mahla nimetada „vitamiiniks pudelis“, suhkrut ei ole sinna lisatud. Paraku on mahl ka kallim ning seega on annetusel näol vähekindlustatud inimestel võimalus proovida midagi, mida nad tavapäraselt endale lubada ei saa.

Ilus zhest motiveerib ka abivajajat

Karmeli koguduse pastori jaoks on sellisel heategevusel minimaalselt kaks mõõdet. „Üks asi on konkreetne vajadus – kellegi jõululaud on väga napilt kaetud ja me aitame. Kuid arvan, et palju suurem väärtus pere jaoks on see, et keegi märkab neid. Inimestele, kes vast ka meie abita jõulud üle elaksid, annab see motivatsiooni pingutada. Nad on ise nii tublid, hoiavad viimaseid sente kokku, ja siis keegi tuleb üllatab lisaga – see aitab motivatsiooni tõsta,“ selgitas Kotiesen.

Aitamine ja märkamine ei seisne aga üksnes majanduslike vahendite jagamises. Ka ilus zhest võib innustada abivajajaid ise samuti rohkem pingutama ning täidab seega eesmärki. „Leidke endi seest ühest küljest jõudu ja teisest küljest innovatiivseid ideid, et abipakkumine oleks jätkusuutlik,“ arvas pastor. „Kui teeme näiteks kümnele perele kingituse, kuid ei suuda neid kõiki edaspidi aidata, siis võiks ju valida ühe ja näiteks aasta jooksul jälgida, kuidas veel neid abistada,“ selgitas Kotiesen. Ta tõi näiteks, et vanemate nõusolekul võib viia suurpere lapsed vaheajal jäätist sööma või midagi muud toredat tegema, panustades oma aega.

Viru Õlu esindaja Kaire Umalas (paremal) andis Sõbralt Sõbrale kaupluses alusetäie mahlu üle Karmeli koguduse pastorile Gunnar Kotisenile (keskel) ja Rakvere poe juhatajale Janek Puusepale (vasakul). Foto: Liisi Kanna