Mõlkidega auto võib korda saada ka värvimata

molgimeesautu1

Rakveres, Tartus ja Tallinnas teeninduspunkti omav Mõlgimehed OÜ teeb uudse tehnoloogia abil mõlgi saanud auto korda heal juhul tunniga ja nii, et see ei vaja ka värvimist.

Aivar Ojaperv

Olgu siiski kohe öeldud, et absoluutselt kõikide mõlkide puhul uudne tehnoloogia ei aita. Asi pole mitte mõlgi suuruses, kujus ja asukohas, vaid selles, kas mõlkimise tagajärjel sai kahjustada ka auto värvkate või mitte.

Kiiresti ja jälgedeta

Mõlgimehed OÜ on perefirma, mida veab Christian Bergmann, kes ise ka mõlkidega tegeleb. Abikaasa Katrini rolliks on tegeleda paberimajanduse ja muu vajalikuga. Sestap tasub teenuse saamine Christian Bergmanniga eelnevalt kokku leppida (kontaktid teksti lõpus), sest kord on ta Rakveres, siis jälle Tartus või Tallinnas.

Milles siis konks või saladus? Kuidas neist mõlkidest nii ruttu ja lihtsalt jagu saadakse? „Kõrvaldan mõlgid, kui värvkate pole kahjustada saanud,“ rõhutas Bergmann. „Saan muidugi ka värvikahjustusega mõlgi eemaldatud, kuid sellisel juhul pahteldamisest ja uuesti värvimisest ei pääse. Tavalises remonditöökojas kulub mõlgi eemaldamisele ja hilisemale pahteldamisele 2-3 päeva, meie juures võib asi õnnestuda 1-2 tunniga.“

Metoodikat on võimalik rakendada juhtudel, kui mõlk on tekkinud näiteks teise auto ukse löögist, rahest või mõne kerge eseme kukkumisest autole. Mõlgi n-ö pindala ei oma tähtsust, Christian Bergmanni praktikas on juhtumeid, kui ta on jagu saanud uskumatult suurena tundunud mõlkidest.

Mõlgimehed OÜ eemaldab autodelt mõlke mehaanilisel teel. Spetsiaalsete tööriistade abil surub tundliku käe ja korraliku väljaõppega töömees mõlgid lihtsalt välja. Kogu protsessi on kirjeldada keeruline, kuid siinkirjutaja võib kinnitada, et tema silma all kadus üks väiksemat mõõtu mõlk nagu seda poleks olnudki.

„Alustasin 2006. aastal,“ mainis Bergmann. „Meil oli see siis nii uus asi, et isegi autoesinduste kõikenäinud töötajad ei saanud alguses aru, millest ma räägin. Ilmselt olime esimesed, kes selle teenuse Eestisse tõid. Alustasin sellest, et tegin kõigi silme all näidistöid.“

„Tegelikult pole protsess aga midagi uut – näiteks suurtes autotehastes on tööl palgalised „mõlgimehed“, kes siluvad tootmisprotsessi käigus tekkinud mõlke,“ jätkas ta. „Suurim probleem on mõlgile ligipääsemine, aga reeglina on auto kere täis avasid, mille kaudu pääseb pea igale poole. Enam levinud markidega on mulle asi juba selge, probleeme võib tekkida vähem levinud autodega.“

Teenus pole kallis

Töö hind sõltub mõlgi suurusest ja asukohast. „Tavaliselt oskan vaatluse põhjal hinnangu anda, kui palju maksab, kui kaua läheb ja kas üldse on võimalik,“ lausus Bergmann. Kindlasti on kogu protsess odavam kui n-ö tavaline mõlgieemaldus (tegelikult ju varjamine), sest ära jääb kallis pahteldamine, värvimine, lihvimine jne. „Minult on küsitud ka kindlustustagatise kohta,“ lisas Bergmann. „Tavaliselt osutub minu töö odavamaks kui kindlustuse omavastutus. Ja auto väärtus ei lange pärast mõlgi eemaldamist, sest sisuliselt polegi ju midagi juhtunud – endine kuju on taastatud, endine värv on endises kvaliteedis alles.“

Christian Bergmanniga saab ühendust kodulehel www.molgimehed.ee või telefonil 5656 7807.

Christian Bergmann eemaldab mõlgid mehaanilisel teel, kuid tähtsad on tööriistad ja töömehe tundlik käsi. Foto: Aivar Ojaperv

One Comment