Kasutatud Audi A3 plussid ja miinused

Rahvatarkus ütleb, et ilu on vaataja silmades ning eks seda ole ka mingis mõttes ühe automudeli hindamine – üsna subjektiivne ja vaataja maitsest sõltuv tegevus. 

Olgugi et hindamisel võetakse aluseks ka objektiivseid kriteeriume, mille põhjal automudelit teiste masinatega võrreldakse, jääb palju hindaja isikliku tunnetuse küsimuseks. Siiski, kui need objektiivsed kriteeriumid on võimalik paika panna suhteliselt adekvaatselt ja erapooletult, saab ka plussid ja miinused kokku võtta. Seda me järgnevas loos Audi A3 puhul proovimegi teha.

Hea sugupuuga auto

Audi A3 võistleb autoturul ühes kõige tihedama konkurentsiga segmendis, kui jätta kõrvale viimasel ajal üle mõistuse populaarseks saanud linnamaasturid. Audi A3 peamisteks rivaalideks on ikoonilised Volkswagen Golf, Toyota Corolla, Honda Civic, Ford Focus ja Opel Astra, kes on lati selles klassis väga kõrgele seadnud.

Audi A3 üheks tugevuseks on tema päritolu. Otsene sugulus selle masinaklassi etaloni Volkswagen Golfiga on vaieldamatult kõva argument. Neid kaht – Golfi ja A3 – võiks isegi sõsarateks pidada. 

Kui Golf on selles kategoorias tooni andnud juba pea 50 aastat, siis tema väiksem õde A3 on pea poole noorem. Esimesed kaks Audi A3 põlvkonda ehitati täpselt samale platvormile kui on Golf. 2012. aastal lansseeritud mudel, mida meilgi järelturult leiab, konstrueeriti juba uuele modulaarsele platvormile ja see erineb teatud määral Golfist. Siiski on rahvaautolt üle võetud parim, mis tal pakkuda oli, ja lisatud sellele peotäis sportlikkust ja kamaluga luksust.

Sportliku loomuga masin 

Erinevalt konkurentidest pole Audi A3 puhul sportliku sõidukogemuse saamiseks tingimata vaja valida sportlikku erimudelit nagu seda on Golfi GTI või Civicu R-Type versioonid. Sportliku mulje suudavad luua ka A3 kõige madalamate hobujõudude arvuga varustatud masinad. 

Ärge saage valesti aru, A3 mudelite kiirendus, võimsus ja tippkiirus on kaugel päris sportautole omastest näitajatest, kuid nende dünaamika, vedrustus ja kogu olek jätavad mulje nagu oleksid krapsaka ja sportliku auto roolis.

Luksuslikkust jagub

Võrreldes oma peamiste konkurentidega on Audi A3 autodes kasutatud luksuslikumaid materjale ning kogu auto välimus ja sisemus on standardi võrra kõrgem.

Kvaliteetsemad materjalid ja parem varustustase tulevad paratamatult veidi kopsakama hinnasildiga ning seda peab arvestama ka kasutatud A3 puhul. Kallim hind ongi vahest Audi A3 kõige suurem miinus ning Audi puhul ei lepi tarbija kõrgema hinnaga nii meelsasti, nagu seda Audi peamiste konkurentide BMW või Mercedese puhul tehakse.

Kuid erinevalt põhirivaalidest pakub Audi A3 ka sedaankerega. Kuigi suurem osa ostjaid valib üldjuhul sportlikuma ja kompaktsema luukpära versiooni, on ikkagi positiivne, et Audi ostjatele sellise valiku üldse annab. Siinkirjutaja subjektiivsel hinnangul jätab sedaankerega Audi A3 suurejoonelisema ja luksuslikuma mulje, kui laiemalt levinud luukpäraga variant.

Bensiin või diisel?

Audi tugevuseks on loomulikult mootorid, olgu siis tegu bensiini-või diiselmootoriga. Mõlemad on tuunitud veidi sportlikumaks, kui on seda sisuliselt samu jõuallikaid kasutavate Volkswageni või Škoda mootorid. Eriti hea on seejuures asjaolu, et Audi A3 jõuallikad ei ole konkurentidest grammigi janusemad.

Kuna Audi kuulub Volkswageniga samasse gruppi, pole Audi ülalpidamine ja remont kaugeltki nii kulukas, kui seda ühe noobelmargi puhul võiks eeldada. Varuosad on kogu grupi autodel suures jaos ristkasutatavad ning tänu sellele on nende hind soodne ja kättesaadavus hea. Veel üks pluss!

Üldkokkuvõttes kogunebki Audi A3 plusspoolele “linnukesi” palju rohkem, kui puuduste nimekirja. Miinuspoolele jääbki vaid veidi kallim hind.