Aasta pärast on Rakveres uus lõik kergliiklusteed

kergliiklustee (2)

Rakvere Linnavalitsus tellis ehitusprojekti Tartu tänava – Parkali tänava kergliiklustee rajamiseks. Kui toetusmeetmed avanevad ja kõik ladusalt kulgeb, valmib 2,8 km pikkune kesklinna Piira tanklaga ühendav kergliiklustee järgmisel sügisel.

Aivar Ojaperv

„Ehitusprojekti tellimine ei tähenda veel, et hakkamegi ilmtingimata ehitama, kuid see on osa hädavajalikust eeltööst,“ lausus Rakvere Linnavalitsuse teedeinsener Lennart Korbe. „EASis on avanemas toetusmeede, mis puudutab kergliiklusteede rajamist omavalitsuste haldusalasse. Selleks, et ka Rakvere linn „pääseks rongile“, on aga vaja projekti. Kui kõik ladusalt kulgeb ja linn toetust saab, siis on võimalik ehk juba aasta pärast uuel kergliiklusteel jalgratta või rulluiskudega sõita.“

Aga miks just see lõik? Põhjus number üks on kindlasti asjaolu, et kesklinna ühendamine ülejäänud kergliiklusteede võrgustikuga on Rakvere arengukavas kirjas. „Tartu tänaval sõidab jalgrattureid palju, samuti on seal tihe autoliiklus, kuid kõnniteed on kehvas seisus,“ lisas Lennart Korbe. „N-ö linnapoolne ots tuleb välja Aqva Spa juurde, mis on põhimõtteliselt kesklinn.“

Lisaks tartu tänavale hakkab kergliiklustee kulgema Karja, Kastani ja Silla tänava ääres ja möödub staadionist selle tribüünide tagant. „Kaalusime ka Kastani tänava allee kasutamist, kuid suurte puude juurte tõttu on seal ehitamine pea võimatu,“ täpsustas linnavalitsuse teedeinsener.

Ehitusprojekti koostamise lähtetingimustes on kirjas, et ette tuleb näha ka uue valgustuse rajamine Tartu ja Silla tänavale ning n-ö taskud kergliiklustee äärde, kuhu saab paigaldada pingid ja prügikastid. Samuti peab läbi mõtlema, kuidas kergliiklustee hakkab ületama ristmikke, eriti Tartu-Lilleoru ja Tartu-Karja-Kastani teesõlme.