Elron lisab graafikusse lisaväljumise Tallinnast Narva ja Tartusse

elron-pressikonverents-rong-67567664

Detsembri teises pooles, kui hakkab kehtima Elroni reisirongide uus sõidugraafik, paraneb läänevirulaste ühendus Tallinna, Tartu ja Narvaga veelgi. Nimelt lisandub Tallinna-Tartu neljale kiirrongile viies ja Tallinna-Narva vahel hakkab sõitma kolm rongipaari päevas. Alles jääb ka Tallinna-Rakvere rong.

Aivar Ojaperv

Uus graafik hakkab kehtima ööl vastu 13. detsembrit. Muudatusi on üle Eesti, kuid kõige olulisemad neist puudutavad ka Lääne-Virumaad. Tallinna ja Tartu vahel hakkab sõitma viis kiirrongi (neist kolm suunduvad edasi Valka) ja neli n-ö tavalist. Tallinnast Narva ja tagasi hakkab sõitma kolm rongi – laias laastus hommikul, lõuna ajal ja õhtul ning sellest tulenevalt muutub ka Tallinna-Rakvere rongi väljumise aeg, mis uue graafiku kohaselt hakkab sõitma hilisõhtul, väljudes Tallinnast kell 21.15 ja jõudes Rakverre kell 22.21.

Suur reisijate arvu kasv

„Uus graafik on siiski veel projekt ja päris kindlaid kellaaegu ei saa ma hetkel välja kuulutada,“ lausus Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo. „Probleem on just Narva rongi lõunase väljumisega: taristu valdaja Eesti Raudtee ei saa meile anda ilmselt väljumiseks aega, mida meie sooviks.“

Plaani kohaselt hakkaks Narva rong Tallinnast väljuma kell 9, 15.35 ja 18.11 ning lõppjaamast tagasi kell 7.05, 13.05 ja 19.02, kuid, nagu mainitud, lõunase rongi aeg Narva ja õhtuse oma tagasi võib veel muutuda.

Elroni rongide populaarsus on pidevalt kasvanud. Näiteks reisijate arv oli 2015. aasta esimese kaheksa kuuga ligi 17 protsenti suurem kui eelmise aasta samaks ajaks, ulatudes pea 4,35 miljonini. Reisijate arv on kasvanud kõikidel liinidel, sealhulgas konkreetselt Tallinna-Rakvere-Tallinna rongis lausa 211 protsenti (14 637lt 45 584le). Tallinna-Narva kahes rongis kasvas reisijate arv 38 protsenti.

Elroni juhatuse esimehe Andrus Ossipi sõnul seab liinide kasvule piirid, seda just eriti diiselrongidega teenindatavas piirkonnas, rongide arv. Täiendavad reisid on võimalik avada tänu sellele, et peagi tuleb pikaajalisest remondist rong, mis sattus 2014. aasta kevadel Raasikul liikluskatastroofi.

Pikemas perspektiivis, loodetavalt aastaks 2020, soovib Elron oma rongiparki suurendada. „vajame vähemalt kolme täiendavat rongi, mis oleksid senistest pisut mugavamad ja miks mitte ka väikese baarinurgaga,“ rääkis Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. „Need rongid hakkaksid teenindama Tallinna-Tartu kiirliini. Meie visioon on aastaks 2020+ lisada pea kõikidele suundadele vähemalt kaks väljumist. Eriti perspektiivseks peame Narva liini, kus ideaalis võiks käima hakata ka ekspress-rong.“

Miks nii tihedad muudatused?

Uus graafik hakkab kehtima 13. detsembril. Graafikuid muudetakse ka kevadel, lisaks remontide aegu. Miks peab seda nii sageli tegema – juba jõuad ühe väljumisajaga harjuda, kui jälle tuleb uus?

„Ega meid ka see asi rõõmusta,“ tõdes Ossip. „Ainus lohutus on, et maikuist graafikumuutust enam ei tule, radikaalseid muudatusi hakatakse edaspidi tegema vaid detsembris. Küll aga jäävad alles kellakeeramisest ja remondist tulevad muudatused. Ja segadusi tuleb järgmisel aastal palju, sest raudtee haldaja kavandab palju ja pikaajalisi remonte.“

Ossip selgitas, et graafikute koostamisel võetakse esimesena aluseks rahvusvaheliste reisirongide omad. Viimaseid liigub läbi Eesti küll vaid üks (Tallinna-Peterburi-Moskva), kuid piisavat sellestki. „Venemaal kella ei keerata, sellest tulevad kohe muutused,“ rääkis ta. „Meie rongid on aga pidevas ringluses ja liinid omavahel seotud. Kui muudad Tallinna-Narva rongi aega, tuleb paratamatult muuta ka mitme teise väljumise omi, sest rong võib enne seda tulla Viljandist või Pärnust. Samuti on asi Narva jaama töökorralduses: kui Moskva rong on jaamas, on jaam n-ö suletud (piiri- ja tollitoimingute tõttu – toim.) ja meie rongi sel ajal sinna ei lubata. Seepärast on hetkel ebaselge ka uues sõiduplaanis oleva Narva rongi täpne graafik.“

Rongireisijaid rõõmustab kindlasti ka asjaolu, et Rakvere linn kavatseb tublisti panustada raudteejaama parklate ja uue bussipeatuse väljaehtusse. Teema oli arutelul kolmapäevasel volikogu istungil (vaata vastavat artiklit – A.O.).