Kaupluse vahetusevanem pälvis elupäästja medali
|Päästeamet tähistas kutselise tuletõrje 98. aastapäeva Päästeteenistuse aumärkide ja tänukirjade üleandmisega. Teiste hulgas pälvis elupäästja medali Grossi Toidukaubad Tartu kaupluse vahetusevanem Meeri Kurg, kes tööpostil olles uppuvale inimesele appi ruttas.
Liisi Kanna
Päästeteenistuse aumärke on antud välja alates aastast 1998 ning seda tehakse kaks korda aastas: Eesti Vabariigi sünnipäeva ajal veebruaris ja organiseeritud tuletõrje sünnipäeva ajal septembris.
Teisipäeval tunnustati KUMU auditooriumis ühtekokku 89 inimest. Omistati 64 aumärki: 3 Päästeteenistuse Kuldristi, 3 Päästeteenistuse Hõberisti, 28 Päästeteenistuse medalit ja 30 Elupäästja medalit. Lisaks anti üle peadirektori tänukirjad ja kingitused päästeametnikele ning koostööpartneritele. Tunnustused jagasid kätte siseminister Andres Anvelt ja Päästeameti peadirektor Kuno Tammearu.
Tartu kaupluse vahetusevanem Meeri Kurg sai kolmanda klassi elupäästja medali 4. veebruaril toimunud sündmusel inimese aitamise eest. Tunnustus tuli naisele suure üllatusena: „Nii palju aega oli mööda läinud ja ega ma ei mäletanudki enam õieti seda. Ihukarvad tõusid püsti, kui tuldi ja öeldi, et olen elupäästja.“
Kurg rääkis, et õnnetusjuhtum leidis aset ühel tavalisel tööpäeval. „Meil on Emajõgi kohe seal samas, läksin töö asjus laost välja. Ja keegi hõikas, et inimene upub,“ kirjeldas ta, nentides, et tegelikult on keeruline detailselt meenutada, kuidas kõik aset leidis. „Käitusin täpselt nii, nagu õigeks pidasin. Läheduses polnud köit, mida visata, esimene kättejuhtuv asi oli poolik kauba puitalus. Sain niiviisi lükata, et see libises mööda jääd meesterahvani ja ta sai selle peale päästjate saabumiseni toetada.“
Kurge hämmastas, et terve sild oli rahvast täis ja keegi polnud enne tema saabumist midagi ette võtnud. „Vaatasid kui videot! Inimene upub ära ja mitte keegi ei helistanud isegi päästeametisse. Olin esimene, kes kõne tegi,“ rääkis tunnustatu kahetsusega. „Siis mõtlesin küll, et kus ma ometi elan. Kas tõesti on kaaskodanikust niivõrd ükskõik?“
Vahetusevanem leiab, et abivajajat aidata on iga inimese kohus. „Kui on selline situatsioon, siis täiskasvanud inimestena peaksime ikkagi püüdma oma teadmisi rakendada, mitte verest välja lööma. Tihti võib seda loomulikult olla raske teha – inimesed lähevad närvi,“ tõdes ta.
Kurg tõi välja, et ka kaupluses töötades võib ette tulla olukordi, kus kliendil hakkab halb ning tuleb kiiresti tegutseda. „Palju selliseid situatsioone õnneks siiski ei ole,“ lisas ta.
Kaupluse töö kohta rääkis tunnustatu veel, et empaatiavõime ja oskus inimeste vajadusi hinnata on siiski oluline igapäevatöö osa. „Suhtlusel on loomulikult suur roll, pole vahet, kas oled kassapidaja või vahetusevanem. Ja kui mulle inimestega tegeleda ei meeldiks, ega siis seda tööd ka ei teeks,“ arutles Kurg. „Ilmselt ma ka vajan palju suhtlemist, ma ei ole päris kontoritöötaja tüüpi, kes istuks päev läbi laua taga. Vahetusevanema töö pakub mitmekesisust – saab kassapidajaid asendades klientidega tegeleda, aga ka arvutis asju ajada,“ sõnas ta, lisades naljatades, et sporti saab tööl samuti piisavalt teha.
Meeri Kurg Päästeteenistuse aumärkide üleandmisel. Foto: Liisi Kanna
Päästeameti ülevaade juhtunust:
- veebruaril tuli Tartu komandole appikutse Tartu kesklinna sadama juurde. Jalakäijate silla kõrval oli inimene jääkülmas vees uppumisohus ning ei saanud kaldale. Sündmuskohale jõudes avastasid päästjad, et inimene oli kaldast umbes 10 meetri kaugusel ja hoidis kinni väikesest kaubaalusest, mille oli temani lükanud läheduses müüjana töötav Meeri Kurg. Kaubaalus ei lasknud kannatanut läbi jää vajuda. Pinnaltpäästja Jaanus Suur liikus roomates abivajajani ja võttis ta haardesse. Kannatanuni jõudmist raskendas õrn jää, mille teravad servad muutusid nii päästjale kui ka päästetavale ohtlikuks, lisaks külm vesi ja kiire vee vool.