Kiisa kauplus läks hooga käima

Kiisa kaupluse ehitus oli küllalt keeruline, kuna kinnistu asub soisel maa-alal ning pinnast tuli palju täita. Fotod: Silja Part

Vahetult jõulude eel avas uksed Grossi Toidukaupade kauplus Kiisal. Jaeketi omaniku Oleg Grossi sõnul on praeguseks näha, et sealne käive ületab ootusi. Arvatust oluliselt suuremaks osutusid aga ka pühadeaegsed müüginumbrid üleüldiselt.

Liisi Kanna

AS OG Elektrale kuuluva jaeketi Grossi Toidukabad Kiisa kauplus avati 22. detsembril. Hoone ehitas Moodul Projekt OÜ ning see võttis aeg neli kuud.

OG Elektra omanik Oleg Gross nentis, et ehitus oli küllalt keeruline, kuna kinnistu asub soisel maa-alal ning pinnast tuli palju täita. „Aga selle tasakaalustab logistiliselt väga hea asukoht,“ sõnas Gross. „Koht oli keeruline ehitamiseks, aga kaubanduseks suurepärane.“

Ettevõtja märkis, et tegu on perspektiivika paigaga. „Kohe Kiisa kõrval on suur asula Ääsmäe, kus elab samuti palju inimesi. Seal on rahval ka korralik ostujõud,“ rääkis Gross.

Kauplus võinuks suuremgi olla

Oleg Gross nentis, et nii nagu oli arvatud, kujunes Kiisa kaupluses käive väga heaks. „Ehitasime eelmisel aastal kuus kauplust ning Kiisa oli nende hulgas keskmise suurusega, aga teeb neist kõige paremat käivet,“ rääkis ettevõtja. „Müük läheb seal veel paremini, kui arvata võis,“ sõnas ta, märkides, et Kiisa on jaeketi kaupluste seas müüginumbrite poolest esikümnes.

Kiisa kaupluses on kolm tava- ja kaks nutikassat.

Gross nentis, et kuigi seal tegutsevad ka konkurentide poed, on need pisikesed ning piirkond vajas enamat. „Oleksime teinud Kiisa kaupluse veel oluliselt suurema, kuid detailplaneering ei lubanud,“ rääkis Gross, lisades, et ehitati maksimaalse suurusega, mis võis. Uues kaupluses soovitakse pakkuda laiendatud sortimenti, kui aga kaubavalikus siiski mõningasi puudujääke esineb, siis tuleneb see sellest, 1200-ruutmeetrine pindala on ikkagi veidi liiga väike.

Avapäeval nägi suurt huvi Grossi Toidukaupade omatoodangu vastu.

Pühadeaegu osteldi usinalt

Rääkides aga möödunud pühade perioodist üldiselt, tõdes ettevõtja, et omale tuleb pisut tuhka pähe raputada. „Tegime sellise vea, et paiskasime omatoodangut müüki liiga vähe. Jõulude ja aastavahetuse ajal oli selge omatoodangu puudujääk. Siinkohal ka vabandused ostjate ees,“ lausus Gross,.

„Oletasime, et käive võiks langeda, kuid tegelikult seda ei juhtunud. Ka kaubaringid olid pühade ajal osadel päevadel ära jäetud ja see andis kõvasti tunda. Kauplused olid kaubast tühjad, aga osteldi kõvasti. Oli näha suurt nõudlust meie kaupade järgi,“ rääkis jaeketi omanik, lisades, et käive ületas eelmise aasta oma, olgugi, et omatoodangust oli puudujääk.

Käibemaksu tõusust

Küsimuse peale, kuidas sündis otsus käibemaksu tõusu valguses hindu mitte tõsta, vastas Oleg Gross: „Ütleksin pigem niipidi, et meil ei ole sündinud otsust käibemaksu tõusu jagu hindu tõsta. Meie kaupleme edasi nii nagu varem kauplesime. Meil on hinnad jaanuari alguses täpselt üks-ühele varasemate hindadega. Käibemaksu, mis riik lisaks võtab, katame me ettevõtte vahendite arvelt.“

Ta nentis, et hindade tõus võib pikka mööda kaupadel tekkida. „Hinnad kujunevad konkurentsi järgi ja nii nagu hinnad üldiselt turul tõusevad, võivad ka meil kerkida, kuid igal juhul teeme seda viimasena ja ei kiirusta sellega. Aga otse käibemaksust tulenevalt mittemingisugust hindade muutust meil ei toimunud,“ toonitas Gross.

Jaeketi omanik rääkis, et üldiselt on nende ettevõte kitsi reklaami peale kulutama. „Tavapäraselt me televisioonis ja laiendatud meedias reklaami ei tee, iga üksiku konservipurgi hinda ei reklaami. Eks see töötab ka, aga meie põhimõte on, et hea sõna levib suust suhu ja ostjalt ostjale, inimene ise veendub, et hinnad on head,“ arutles Gross, selgitades, et sedapuhku otsustati aga kliente läbi reklaamikanalite teavitada. „See oli põhimõtteline asi, et me ei tõsta tarbijate jaoks käibemaksu jagu hindasid. See sõnum oli oluline rahvani viia,“ märkis ettevõtja.