Kuidas minna talvele vastu korralikult hooldatud autoga?

Auto ettevalmistamine talveks on oluline teie ohutuse tagamiseks, sõiduki jõudluse säilitamiseks ja külma ilmaga seotud võimalike probleemide ärahoidmiseks. Iga kogenud autojuht teab, et talv on selline hooaeg mil liiklemine on keeruline ning mõnikord isegi ohtlik. Selleks, et vältida ebameeldivaid juhtumeid, õnnetusi ning rikkeid, tuleks teha oma autole korralik tehniline kontroll juba varasügisel. Talvised ilmastikutingimused võivad olla ohtlikud, kuna lumi, jää ja külmakraadid muudavad teed libedaks ja nähtavuse halvaks. Kaitse end ja kaasliiklejaid ning teosta vajalikud hooldused enne talvele vastu minekut.

Korrosioonikaitse aitab vältida rooste teket

Külm ilm võib teie auto olemasolevaid mehaanilisi probleeme süvendada, põhjustades rikkeid kõige ebamugavamatel aegadel. Libedate teede tarbeks puistatakse maanteedele teesoola, mis oma keemilise koostise abil aitab lõhustada teedele tekkivat jääd. Aga kuna soolal on ka rauda oksüdeeriv efekt, mõjutab see otseselt teie auto kere olukorda. Libedatõrjega seotud ained ei kahjusta ainult auto kere, negatiivset mõju omavad need ka kõikidele veermikuosadele, porikoobastele ja rehvidele. Üheks võimaluseks auto kaitseks on täiendava roostekaitse tegemine, mille tarbeks kasutatakse ainet nimega Dinitrol. Tegemist on ainega, millega kaetakse kõik korrosiooni ohtu omavad auto detailid, tagades lisakaitse rooste vastu. Kuigi tegemist on küllaltki kalli hoolduskuluga, aitab see pikendada auto üldist eluiga ning auto kere vastupidavust ilmastikutingimustele. Keskmiselt on teenuse hinnaks 200-500 eurot, vastavalt töötluse ulatusele. Kui rahalisi vahendeid selleks aga napib, võib antud teenust soetada väikelaenu või kiirlaenu abil. 

Autoaku tervislikku olukorda saab kontrollida

Autoaku eluiga on keskmiselt 3-5 aastat. Enne autoaku vahetamise otsustamist on hea tava lasta seda professionaalsel mehaanikul või autoosade kaupluses testida. Nad saavad teha aku koormustesti, et teha kindlaks selle üldine seisund. Kui aku on endiselt heas seisukorras ja piisava mahutavusega, ei pea te seda kohe välja vahetama. Kui aga test näitab, et aku on nõrk või lähenemas oma eluea lõpule, on mõistlik see enne talvehooaega välja vahetada.

Õlivahetus ja kütusefiltri vahetus peaks olema regulaarne hoolduse osa

Sõiduautodel tuleks vahetada mootoriõli iga 15000 kilomeetri järel või vähemalt korra aastas. Kui vahetate mootoriõli enne talve, on oluline kasutada õli, mis vastab teie sõiduki tootja spetsifikatsioonidele. See hõlmab õige viskoossusklassi valimist ja spetsiaalselt külmema temperatuuri jaoks loodud õli kasutamist. Sõiduki kasutusjuhendiga tutvumine või kvalifitseeritud mehaaniku käest nõu küsimine aitab teil valida talveks õige õli. 

Regulaarne õlivahetus on sõiduki hoolduse oluline osa olenemata aastaajast, kuna see aitab hoida teie mootoril sujuvat tööd ja pikendada selle eluiga. Õli vahetamine enne talve on vaid üks aspekt auto talveks ettevalmistamisel, mis hõlmab erinevate teguritega tegelemist, et tagada sõiduki ohutus, töökindlus ja jõudlus külmematel kuudel. Koos õliga tuleks vahetada ka õlifilter.

Uksetihendite määrimine säästab külmumisest

Muutlike ilmadega kipuvad autode uksed tänu märgadele tihenditele ja külmale temperatuurile kinni külmuma. Selleks, et säästa end uste lahti kangutamisest, tuleks enne talveperioodi kõik uste ja tagaluugi tihendid spetsiaalse silikoonõliga üle määrida. Tihenditele mõeldud silikoonõli müüakse nii kütusetankla poodides kui ka varuosade poodides. Lisaks tuleks ka lukkudele pihustada lukuõli, et ka lukud talvel laitmatult töötaksid. 

Veermikuosad vajavad kontrolli vähemalt kord aastas

Iga sõidukiomanik võiks vähemalt korra aastas käia oma sõidukiga veermikukontrollis. Vanemad autod, millel on tehnoülevaatus ette nähtud kord aastas, saavad veermikukontrolli osaliseks juba tehnokontrolli ajal. Siiski on võimalik teha ka ettenähtud kontrolli remonditöökojas, kus kontrollitakse nii jõuülekande, pidurite seisundit, väljalaske ja roolimisega seotud sõidukiosasid.