Viru ralli kütab põnevust kahe linnakatsega

14.–15. juunil toimub taas Grossi Toidukaubad Viru ralli, millele tänavu paneb punkti linnakatse Rakveres.

Liisi Kanna

Möödunud aastal peeti pikema pausi järel taas Viru rallit, mis oli ühtlasi Eesti autoralli meistrivõistluste etapiks. Nii ka tänavu!

Võistluse korraldamist eest vedavad Madis Halling ja Andres Ots rääkisid, et 2019. aasta ralli planeerimine on käinud juba üle poole aasta. „Eesti Autospordi Liit ootab ralli korraldamise kohta käivat avaldust juba oktoobrikuus. Sellest ajast hakkabki korraldamine pihta,“ rääkis Madis Halling.

„Võistlustrassi kokku leppimine ja kooskõlastamised – kõik see võtab päris palju aega,“ lisas Andres Ots. „Ralli tuleb nii pealtvaatajatele kui sõitjatele atraktiivseks muuta. Ei ole ju mõtet teha täpselt sama asja, mis eelmisel aastal,“ sõnas Ots, lisades, et tänavusel Viru rallil on eelmise aastaga identne vaid Kunda linnakatse.

Sel korral on linnakatseid aga koguni kaks. „Rakvere linn pani sel aastal väga tugevalt õla alla ning leidsime võimaluse korraldada ka legendaarne katse Rakvere linnas,“ rõõmustas Ots.

„Ralli lõpebki laupäeval Rakvere linnakatsega. Pärast seda on Parkali tänava promenaadil autasustamine,“ täpsustas Halling.

Rallipäev Kehalas

Alguse saab võistlus aga reedel Kunda lähistelt, kus toimub kokku kolm katset – lisaks linnakatsele ka kaks kruusakatset. Laupäeval võetakse mõõtu seitsmel katsel. Kahel päeval kokku peetakse seega kümme kiiruskatset, mille kilometraaž on ühtekokku veidi üle 104 kilomeetri.

Pealtvaatajatel tasub korraldajate sõnul kindlasti minna vaatama linnakatseid, mis on tasuta. Ülejäänud katsetel kehtib 10 eurot maksev rallipass, mida saab soetada kiiruskatsete jälgimiseks mõeldud paikades kohapeal.

„Suur rallipäev toimub aga Kehalas, kus jätkub tegevust keskpäevast kuni kella neljani. Kehalat läbitakse Vinni katse osana kaks korda. Lisaks mängib seal ralliraadio, kust saab värsket infomatsiooni võistluse seisust, kohapeal on toitlustus jne,“ soovitas Halling, lisades, et viimase katse ajaks jõuab sealt ka ilusti Rakveresse.

Lääne-Viru sõitjad

Korraldajad rääkisid, et rallikava kokku panemisel püüdsid nad teadlikult vältida korduvaid katseid. „Ka eelmisel aastal oli vaid üks korduskatse ja seda joont jätkame. See säästab teid ja on ka sõitjatele mugavam – ei lõhu autot nii palju ja jätab rallist positiivse mulje,“ selgitas Ots. „Eelmine aasta oli tagasiside sõitjatelt positiivne.“

Tänavu osalevate ekipaažide arvuks prognoosivad võistluse eestvedajad 60–70, sarnaselt eelmisele aastale. „Kuna Tallinna ralli jäi ära, siis loodame, et ehk on meil veidi rohkemgi osavõtjaid,“ märkis Halling.

Juba on võistlejaid registreerunud ka välismaalt – Suurbritanniast, Ukrainast, Lätist ja Venemaalt. „Tore oleks, kui tuleks ka Soomest, aga meie ralliga ühel ajal on ka Soome meistrivõistluste etapp. Samuti Sardiinia MM-etapp. Selles mõttes on rallikalendri planeerimine hästi raske – pead arvestama lähinaabritega, suure MM-karuselliga, pluss veel kohalike oludega, “ sõnas Ots.

„Meil on traditsiooniks jäänud, et ralli toimub juuni teisel nädalal, pärast Rakvere linnapäevi ja enne jaanipäeva, kuskile enam lükata seda ei anna,“ lisas Halling.

Oma maakonna sõitjaid osaleb see-eest aga rohkelt. „Lääne-Viru publikul on päris palju kohalikke poisse, kellele pöialt hoida. On hea meel, et kohalikud tulevad välja,“ sõnas Ots. „See on ikka suur asi, kui ühes maakonnas on nii palju autosportlasi!“

Teiste hulgas astuvad võistlustulle Lääne-Virumaa mehed Georg Gross, Roland Poom, Siim Aas, Martin Leemets ja Kristo Laadre.

Möödunudaastase Viru ralli võitsid Georg Gross ja Raigo Mõlder.

Foto: Ray Põder

14. juuni Kuulutaja vahelt leiate Viru ralli erilehe, kus on välja toodud nii võistlejate nimekiri kui kiiruskatsete kaardid koos soovitustega pealtvaatajatele.