Kogemus: Plönis oli hea, aga kodus ikka kõige parem

Reisigrupp ronis 2,5 km Parnassi mäele, millelt avanes kena vaade. Fotod: Karoliine Ljubimova

Vinni-Pajusti gümnaasiumi seitse õpilast ja kaks õpetajat said selle aasta märtsis võimaluse minna nädalaks Saksamaale Plöni, et külastada seal asuvat sõpruskooli – Plöni Lossigümnaasiumi. Eelmise suve hakul käis Plöni kooli reisiseltskond meil külas, nüüd oli käes aeg vastukülaskäiguks. Mina olin üks nendest, kes osales reisil. Elasime seal oma „uutes“ peredes ja veetsime kõik päevad nendega, meile näidati nii koduümbrust kui ka kaugemal asuvaid paiku.

15. märtsi hommikul kell 8.30 startisime oma VPG lõbusa seltskonnaga Plöni poole.

Alguses sõitsime viis-kuus tundi Riia lennujaama. Sealt istusime lennukile, mis viis meid Hamburgi. Minu jaoks oli see esimene lennureis. Kui lennuk tõusis õhku, siis oli imelik tunne sees ja kõrvad läksid lukku ning ka maandumine polnud kõige meeldivaim, kuid kõik ebameeldiv oli ikkagi seda väärt, et näha neid ilusaid vaateid lennukiaknast (kui ikka saad koha akna juurde, nagu mul juhtus). Ma arvan, et see oli imeline ja samas ka veider kogemus, mida võiks igaüks enda elus vähemalt kordki kogeda.

Maandudes Saksamaale, ei leidnud me algul õpetajaid, kes pidid meid viima peredesse. Kui nad lõpuks leidsime, võeti meid vastu hea tuju ja naeratustega, mis ergutas meid sellest väsitavast päevast. Start Plöni poole ei sujunud kõige paremini, sest parklast välja sõites eksisime me ära, mistõttu tegime Hamburgi lennujaamale veelkord ringi peale.

Laupäeva veetsime Plönis, kus käisin maiustamas vahvlitega. Seal ootas mind väga armas üllatus – vahvlite all oli kenasti ja õigesti kirjutatud minu nimi ning need vahvlid olid väga maitsvad. Hiljem külastasin ka Kiel’i kunstimuuseumit. Õhtul ootas meid muusikal, mis oli meie sõpruskooli õpilaste poolt korraldatud. Nende sõnade järgi korraldatakse seda igal aastal, aga erineva teemaga. Seekord oli teemaks „Dance of the Vampires“. Seal saime väga suure elamuse osaliseks.

Kulinaarsed elamused – omanimelise kaunistusega vahvlid ja heeringahamburger (järgmisel pildil).

Esmaspäeva hommikul pidin ärkama kell 6, et minna kooli esimeseks tunniks. Kool algab neil kell 7.40, tunnid õnneks kestavad 45 minutit, õpitakse tahvelarvutitega. Meile näidati kooli ja räägiti mitmeid fakte. Nimelt nende kooli põhirõhk on muusikal ja kunstil. Neil on mitu õppehoonet ning koolis on ka punker-varjend. Minu jaoks oli imelik, et neil pole garderoobe, vaid klassides nagid. Pärast kooli külastasime Prinzenhausi, saime süüa Plöni parimat jäätist ning „hüppasime“ läbi kirikust, mida on eri ajastutel taastatud kolm korda.

Kolmapäev oli viimane päev Saksamaal, mis oli täis seiklusi. Algul ronisime 2,5 km Parnassi mäele, millelt avanes kena vaade ning tegime paar grupipilti. Otse peale seda suundusime me rongijaama ning võtsime ette teekonna Hamburgi. Kohale jõudes viidi meid Rathausi, laevasadamasse, saime jalutada linna vahel ja tutvuda vaatamisväärsustega. Õpetaja Mardi soovitusel sõime hamburgereid Hamburgis (kusjuures õpetaja Andrus sõi Bismarck´i – heeringaga hamburgerit). Õhtul sõitsime rongiga tagasi Plöni.

Neljapäeval oli äratus juba kell 4 hommikul ning me võtsime ette tee tagasi koju. Õhtul kell 6 olime õnnelikult ja väsinult tagasi Vinnis.

See oli väga lõbus ja õpetlik reis, kus tutvusime ja sõbrunesime uute inimestega ja saime võimaluse näha Saksamaad.