R-Takso pakub frantsiisi kaudu parimat kvaliteeti

taksod_eest

R-Takso omanikke on juba ligi kümmekond aastat kannustanud soov pakkuda turvalisemat ja kvaliteetsemat reisijate vedu. Selle tulemusena esindavad nad nüüd Lääne-Virumaal Tulika Takso ja Hansabussi kaubamärki.

 

Katrin Kivi

 

R-Takso ühe eestvedaja Risto Laeksi sõnul alustasid nad 2007. aastal 3 taksoga. „Meie valdkond pole kindlasti lihtne,“ arvas ta. „Turg on keeruline, majandus ei toimi korralikult ja konkurents on tihe.“

 

Tulika kvaliteet

Ettevõtte arengut silmas pidades hakkasid nad 2013. aastal maakonnas Tulika kaubamärki esindama. „Nad on tuntud ja ka kvaliteet vastab meie ootustele,“ selgitas Laeks. „Tulika toimetab turul 93. aastast, mistõttu on neil kogemused, väljakujunenud firmakultuur ja loomulikult kliendibaas.“

„Meie ettevõttel on taksokindlustus, mis tähendab, et meie reisijad ja nende pagas on kindlustatud,“ tõi Laeks eeliseid välja. „Jah, see on küll kolm korda kallim kui tavaline kindlustus, kuid see annab kindlustunde. Õnneks pole seda vaja läinud, aga kunagi ei tea, mis võib juhtuda.“

R-Takso autopargis on 6 uut Tulika taksot. „Kohe-kohe tuleb kaks uut juurde,“ ütles Risto Laeks. „Ühe auto vahetame välja ja üks tuleb lisaks. Meie kõige vanem auto on aastast 2014.“

Risto Laeks tunnistas, et kliendid on neid üle ootuste hästi vastu võtnud. „Uued ja puhtad autod on klientidele meeltmööda. Mugav on kaardiga maksta. Kliendikeskne lähenemine on ilmselt ka põhjus, miks 10 senti kallim kilomeetrihinne sõitjat väga ei morjenda.“

Mis maksab?

Laeks rääkis, et Tallinnas maksab taksosõit 45-70 senti, Uberiga 35 senti kilomeeter, Lääne-Virumaal aga 70-80 senti kilomeeter. „Tallinnast väljaspool on kallim sellepärast, et tühje sõite on rohkem,“ jätkas ta. „Kui näiteks klient tahab sõita Vinni, siis võib ju mitu aastat aega minna, enne kui sealt sõit tellitakse.“

Laeks pole kuulnud, et meie maakonnas Uberit sõidetakse. Samuti ei arva ta, et jagamismajanduse lipulaev võiks konkurentsi mõistes jalgealuse tuliseks muuta. „35 senti kilomeeter kindlasti ei paku tulusat tööotsa. Võib ju tunduda, et asjal on jumet, ent ka kuludega tuleb arvestada. Kas või sellega, et riigile tuleb 20 protsenti maksu maksta. Usun, et Uber ongi sõidukulude jagamiseks hea, mitte aga teenimiseks.“

Panustavad ka ärikliendile

„Valdavalt on meie püsiklientideks ärikliendid,“ avas Laeks tausta. „Ärikliendil on meie juures väga mugav. Ettevõtte juht või töötaja saab tellida taksot igast Eesti punktist. Ettevõtete jaoks on loodud Tulika kaart, mis tähendab, et arve esitatakse vastavalt sõitudele kuu lõpus. Ka vautšerite süsteem on kasutuses.“

Senini on ettevõtte võimekus olnud vedada kuni 8 inimest korraga. Kuna ettevõtjate kirg on reisijate transport, siis selle tulemusena kirjutati möödunud aasta sügisel alla koostööleping Hansabussiga. „Bussivedudega alustasime märtsi teises pooles ja ka siin on algus läinud loodetust paremini. Taas kord on märksõnadeks tuntud kaubamärk, kogemused,  kvaliteet ja korralik bussipark. Meie taksokliendid on bussiteenuse igal juhul vajalikuks tunnistanud.“

R-Taksol on 5 Hansabussi kaubamärki kandvat bussi, millest väikseim on 15kohaline ja suurim 56kohaline.