Kehalas avati uus rallikrossirada

DSC_0322

Neljapäeval tutvustati meedia esindajatele Kehala uut rallikrossirada, mida ehitades on järgitud nõudeid, mille täitmine võimaldab tulevikus tuua Eestisse rallikrossi MM- ja EM-etappe. Esimene võistlus toimub vastvalminud rajal juba sel laupäeval, mil Kehalas peetakse Olerex Eesti meistrivõistluste viies etapp.

Liisi Kanna

Kehala rallikrossirada kuulub MTÜ Kehalale, mille liikmeteks AS OG Elektra omanik Oleg Gross ning tema poeg Georg Gross. Oleg Gross rääkis, et idee hakata Kehalas ka rallikrossi võistlusi korraldama tekkis juba umbes viis aastat tagasi. Kompleksis oli olemas paarisrada, kus ralli sprinte korraldatud ning Eesti meistrivõistluste etappe peetud.

Gross nentis, et uue raja ehitamise idee üheks ajendiks oli rallikrossi kasvav populaarsus ning selle atraktiivsus vaatajatele. Kui ralli puhul lähevad võistlejad teatud ajavahemike tagant rajale ning võrreldakse sõiduaegu, siis rallikrossi puhul algab sõit ühisstardist.

Osa tööd ootab ees

Rallikrossiraja tarbeks tuli aga palju ümber ehitada. „Kõigepealt oli meil maad puudu, sest rallikrossil peab stardirada olema vähemalt 100 meetrit,“ märkis Gross, lisades, et paar aastat tagasi saadi seitse hektarit riigimaad juurde, mis võimaldas asjaga edasi minna.

Raja ehituse põhitööd toimusid aga kõigest kahe kuuga ning tegevustesse oli kaasatud poolsada inimest. Ettevõtja nentis, et raja ehitus sai teoks tänu paljude inimeste ennastsalgavale tööle. „Tahaksin tänada kõiki, kes mõttega kaasa tulid. Tunnetasin selgelt, et inimesed olid altid aitama ja mitte kasumit lõikama, kui nägid, et selline asi on ette võetud,“ avaldas omanik heameelt.

Tööde käigus ehitati välja kommunikatsioonid, suur pind asfalteeriti, ehitati rajad, kohtunikeruum. Ehitustööd muutis keerukamaks asjaolu, et rada rajati suunitlusega tulevikus seal ka Euroopa meistrivõistluste ja maailmameistrivõistluste etappe korraldada.

Gross selgitas, et siiamaani on rada nendele nõuetele vastavalt välja ehitatud, kuid ees ootab veel siiski palju tööd. „Enne tuleb kindlasti ekspertkomisjon, kes veel lisanõudeid ja tingimusi seab. Lisaks ei ole pealtvaatajate osa – tribüünid, turvaaiad – praegu MMi tingimustele vastavad. Loodame tulevikus saada tugirahasid, et ka need välja ehitada. Senised tööd on tehtud era ja MTÜ kapitali baasil.“

Kohalike rallikrossi võistluste korraldamiseks on aga Kehala rada valmis ning esimest võistlust saab näha juba sel laupäeval, mil vastvalminud rajal peetakse Olerex Eesti meistrivõistluste viies etapp.

Mitu funktsiooni

Gross leiab, et sellise raja olemasolu on oluline ka liikluskasvatuslikust seisukohast. „Andmaks ka tulevikus noortele koht, kus õpetaja kõrval õppida ja kus nad saavad end välja elada. Seda on kindlasti vaja, muidu hakatakse tegema trikke avalikel teedel, mida mitte mingil juhul teha ei tohi.“

Lisaks tõi ta välja, et kompleks võimaldab ka tehnikaspordiga mitte kokku puutuvaid ettevõtmisi läbi viia. „Järgmisel aastal soovitakse näiteks jahilaskmise võistlust korraldada. Ehitatud on nii, et hea loomingulisuse juures saab igasugu üritusi korraldada, kuni suurte kontsertideni välja.“

DSC_0379

Kohalviibijatel avanes võimalus jälgida rallikrossi demonstratsioonsõite.

Lindilõikamisele eelnesid sõnavõtud ning tänuavaldused Oleg ja Georg Grossile suuremahulise projekti teoks tegemise eest. Arukuusk märkis peetud kõnes: „Oleg Gross on mees, kes oskab suurelt mõelda, aga mis veelgi olulisem, ideed ka ellu viia.“

Kehala uue rallikrossiraja avamisel lõikasid lindi läbi AS OG Elektra omanik ja MTÜ Kehala juhatuse liige Oleg Gross (keskel), Vinni vallavanem Rauno Võrno (vasakul) ja Eesti Autospordi Liidu peasekretär Alar Arukuusk.

Fotod: Marimai Kesküla