Rakvere ja Tallinna vaheline rongiliiklus suureneb

ElronAlates 1. juunist kavatseb Elron Rakvere ja Tallinna vahele sõitma panna lisarongi, mis tähendab, et kohalik liiklus nimetatud linnade vahel suureneb kolme rongipaarini päevas.

 Tekst: Aivar Ojaperv

Kas aga Rakvere raudteejaama, mis teadupärast asub linna ühes servas, pääseb edaspidi vaid kondiauru toel või tulevad appi kohalikud bussid, pole täpselt teada. Või õigemini: küllap bussiliiklus rongide saabumiste-väljumistega kooskõlastatakse, kuid esialgu pole veel sugugi kindel, kas Elroni kodulehel rongide avalikustatud väljumisajad alates 1. juunist selliseks tõepoolest ka jäävad.

 Graafikuid on olnud mitu

Elron on tulevasi rongigraafikuid kooskõlastanud maavalitsustega juba päris kaua ning selle käigus on toimunud ka mitmeid muudatusi. Mis on ka mõistetav, sest kõik tahavad tööpäeva alguseks linna jõuda ja õhtul mõistlikul ajal sealt tagasi saada, kuid n-ö tõmbekeskusi on mitmeid ja sellest lähtuvalt on ka soovid erinevad. Lisaks tahab Elron muuta Tapa tõeliseks ümberistumisjaamaks, kus Tallinna-Narva liini rongidelt on võimalik ümber istuda Tallinna-Tartu (-Valga või -Koidula) rongidele. Seega klapitamist ja kooskõlastamist on palju.

“Veebruari alguses saatis Elron maavalitsustele uute sõiduplaanide kavandid ja veebruari keskpaigas toimus Siseministeeriumis ka maavanemate ja Elroni esindajate kohtumine, kus siis arutati uusi sõiduplaane ja maakondade ettepanekuid,” rääkis Lääne-Viru maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mati Jõgi. “Kuigi Elroni kodulehel on praegu uued sõiduplaanitaotlused juba üleval ja need hakkavad vastavalt lubadusele kehtima alates 1. juunist, kardan, et tegemist on siiski veel toorikutega, kuhu võib tulla muudatusi. Maavalitsusele kooskõlastatud ja kinnitatud sõiduplaane igatahes esitatud veel ei ole.”

Jõgi tõi näite, et veebruaris Lääne-Viru maavalitsusse saadetud sõiduplaani eelnõu erines praegu avaldatust päris tublisti. “Siis liikus ringi sõidugraafik, mille põhjal Rakverest kella 8ks Tallinnasse ei jõudnud,” rääkis ta. “Kõik rongid pidid sõitma hakkama liinil Tallinn-Narva-Tallinn, sealhulgas oli plaanis üks pealelõunane väljumine Tallinna suunal. Praegu avaldatud kava kohaselt seda viimast enam pole, üks rong hakkab sõitma liinil Tallinn-Rakvere-Tallinn ning sellega jõuab pealinna tööpäeva alguseks.”

Jõgi lisas, et viimasena mainitud muudatus sai teoks ilmselt tänu Lääne-Viru maavalitsuse nõudmisele, sest sellist soovi rõhutati läbirääkimistel Elroniga eraldi.

Bussid tulevad rongigraafiku selgumisel

“Selleks, et bussi- ja rongiaegu üksteisega klappima panna, on eelkõige vaja rongisõiduplaanide pikaajalisemat stabiilsust, mida meie arvates viimastel aastatel reisirongikorralduses siiski pole olnud,” jätkas Mati Jõgi. “Ka antud hetkel ei ole ma avalikustatud sõiduplaanides lõplikult kindel, kuid loodame peatselt selle kindluse saada ja siis ka tõsisemalt meie bussisõidugraafikute muutmist kaaluda.”

Jõgi rõhutas, et asi pole mitte ainult Rakvere raudteejaamas, vaid n-ö klappima tuleb saada väljumisajad ka kõigis teistes meie maakonna raudteepeatustes – Tamsalus, Kiltsis, Rakkes jne.

Rakvere raudteejaamaga puudub hetkel bussiühendus täielikult. Aeg-ajalt on seda püütud korraldada, kuid just rongigraafikute sage muutmine pole lubanud reisijail vastavaid sõiduharjumusi tekkida. Pahatihti on valitsenud ka olukord, kus rongigraafikuid on muudetud, busside omi mitte ja buss on lahkunud peatusest paar minutit enne rongi saabumist.

“Ei tundu küll kõige mugavam, kuid ka täna on siiski võimalik Lilleoru piirkonnast raudteejaamale küllaltki lähedale sõita,” mainis Mati Jõgi. “Võidu tänava peatusesse pääseb liin nr 2ga. Hetkel on seda liini võimalik kasutada nii hommikuse (8.24) kui ka õhtuse Tallinna rongiga (17.06) seonduvalt. Rongiga on seotud ka liin 15 Kunda suunal (sobib ümberistumiseks Tallinnast kell 20.20 saabuvalt rongilt).”

“Varem oli sama õhtuse rongiga seotud veel liin 44 Väike-Maarja suunal, marsruudil olid peatused ka Rakvere bussijaamas, Tartu tänaval ja Lilleorus,” jätkas ta. “Meil on plaanis see liin taas siduda õhtuse Tallinna rongi saabumisega, samuti oleme valmis kaaluma liini nr 2 sissepõiget raudteejaama, et jõuda kindlalt ka kõige varasemale Tallinna rongile. Aga nagu öeldud: selleks on kõigepealt vaja kinnitatud ja stabiilset rongide sõiduplaani.”

Suuremad muudatused tulevad poolteise aasta pärast

Mati Jõgi rääkis veel, et Rakvere linna ja lähiümbruse liinidega seoses on käimas läbirääkimised Rakvere linnavalitsuse, maavalitsuse ja maanteeametiga, et teha muudatusi liinide korraldamises. “Mis puudutab nii institutsionaalset korraldamist kui liinide rahastamist, siis Rakvere linnavalitsuse osalus peaks suurenema, samas jääks riik liine toetama,” selgitas ta. “Muudatused on aga kavas jõustada alates 2016. aastast. 2015. aasta on pigem selline vaheaasta, kus linna- ja lähiümbruse liinide teenindamisel midagi oluliselt ei muutu.”

Elroni kohalikud rongiliinid alates 1. juunist

Sõiduplaanid on esialgsed ja kindlasti tuleb neis muudatusi, hetkel Elroni kodulehel avalikustatud graafikud on kohati ka iseendale vastukäivad (näiteks lõigul Tartu-Valga-Tartu)

 

Tallinn Tapa    Tartu   Valga

6.10     7.10     8.31

8.16     9.07     10.08   11.23

13.16   14.07   15.08   16.23

14.13   15.13   16.34

15.35   16.26   17.27   18.42

16.40   17.40   19.01

17.29   18.20   19.21

19.45   20.45   22.06

 

Tallinn Tapa    Rakvere          Narva

8.50     9.50     10.11   11.34

15.51   16.51   17.12   18.35

19.45   20.45   22.06

 

Narva  Rakvere          Tapa    Tallinn

6.16     6.35     7.35

7.07     8.31     8.51     9.51

16.26   17.50   18.10   19.10

 

Valga  Tartu   Tapa    Tallinn

6.28     7.49     8.49

6.21     7.36     8.37     9.28

8.28     9.29     10.20

14.31   15.51   16.52

14.09   15.24   16.25   17.16

16.59   18.20   19.20

16.50   18.05   19.06   19.57

19.50   21.11   22.11